2014. május 13., kedd

Pet'la plate nagyon teszt

Azt ígértem, hogy jól letesztelem a lemezt, amit Petrától kaptam. Nos a tesztelés annyira jól sikerült, hogy azóta már a második lemez is a birtokomban van, egyszóval a véleményem nagyon pozitív, mindenkinek csak ajánlani tudom. Ha ennyivel megelégszel, akkor irány Petra Meska oldala, ám ha többre is kíváncsi vagy, azaz hogy mik az én személyes pozitív és kevésbé pozitív tapasztalataim a lemezzel, vagy csak megnéznéd a képeket, hozz egy kis ételt-italt, mert hosszú bejegyzésnek nézel elébe!

Az első, ami szembetűnik a lemezen a többi nyomdapalettával szemben, hogy szép arany színe van. Ez nagyon egyedi, hiszen a legtöbb nyomdalemez, köztük a KONAD vagy a Moyou is rozsdamentes acélból készül. Hogy ez a használatra hatással van-e, jobban kopik vagy karcolódik-e, esetleg kevésbé, azt nem tudom, és ennyi idő alatt nem is derülhetett ki. Az viszont tény, hogy másképp néz ki, mint a megszokott lemezek, és hogy az ezüst, vagy az arany színt - ami a szálcsiszolt réznek, mint alapanyagnak köszönhető - preferálja az ember, az pusztán egyedi ízlés kérdése.
A paletta teljes valójában (Peacock)

Maga a lemez elég nagy, és a minták is. Ennek én személy szerint örülök is, meg nem is. A részletes, apróbb, ismétlődő mintáknál szuper, hogy nem kell kísérletezgetnem, hogy most akkor honnan meg hogyan fektessem a körmömre, sőt, a nagylábujj-körmömre is tudok nyomdázni,  de az egy nem ismétlődő mintánál (mint pl. az új lemezen a cica) nem tudom elképzelni, hogy jól, vagy egyáltalán felismerhetően nézne ki az alakzat. Ráadásul nekem alapból nincsenek nagy körmeim, még ha kicsit hosszabbak, akkor sem. 
A minták aránya a körmöm nagyságához

Petra lemezeinek másik sajátossága, hogy a minták mélyebbek, mint azt más márkáknál megszokhattuk. Ennek szintén vannak előnyei és hátrányai. Gyakorlott nyomdázónak furcsa lehet, hogy nemhogy nem kell gyorsan dolgozni, de nem is ajánlott, ha éles kontúrokat szeretne, és pont emiatt a kezdő nyomdázók is könnyebben boldogulnak. Nem beszélve arról, hogy a minták mélységének köszönhetően sokkal több lakk válik alkalmassá a technika alkalmazására, erősebb lesz a mintázószín fedése és hígabb és sűrűbb lakkokkal egyaránt működik. Árnyoldala viszont, hogy a szélesebb vonalaknál, vagy az egybefüggő területeknél egyszerűen nem tudom nem elkenni a mintát. Mondanám, hogy a gyakorlatlanságom teszi, de igazából ezt több tesztben is észrevettem. Rajtam kívül nagyon profi nyomdás bloggerek is tesztelték a lemezeket, és náluk is megfigyelhető néhol, bár kevesebbszer, mint nálam.
 Működés közben

A minta gyönyörűen felvehető a lemezről és tökéletesen transzferálható a körömre. Nézzétek el, hogy gyakorlatilag könyékig lakkos voltam, a teszt szempontjából ez nem von le semmit a paletta értékéből, egyszerűen csak bénáztam. A minták viszont szuperek. A lemezek nem tematikusak, a minták viszont egyedileg tervezettek. Én speciel másként variáltam volna össze a lemezeken található mintákat, mert még a Feathers vagy a Basic szuperül eltalált és stílusában (majdnem teljesen) konzekvens, addig a Dandelion (1 és 2) vagy a Peacock kicsit kaotikus. Ez megint lehet jó és rossz is, én személy szerint szeretem, ha egy lemezen minél több minta egy stílust, az enyémet képviseli, és ezért számomra teljesen kihasználható, másról meg tudom, hogy a változatosságot kedveli, hogy egy palettán több stílus is megjelenik. A kollekciót egyébként itt tudjátok megnézni, és akkor talán kicsit jobban értelmet nyer ez a bekezdés is.
Bevetésen

A minták gyönyörűek és izgalmasak  (oké, egyedi ízlés révén a szívecskékkel nem tudok mit kezdeni, de ennyi azt hiszem belefér, ez legyen az én szoc. problémám, hugi például imádja:), és nem győzöm hangsúlyozni, hogy egyediek, Petra tervezi őket. A lemezek limitált darabszámban elérhetőek, szóval tökéletesen megfelelnek az egyedi magyar kézműves termék címkének. Ebből következik, hogy nem olcsóak, sőt, a többi itthon is elérhető, vagy akár internetről rendelhető lemezekhez képest akár drágának is mondhatóak, az áruk 2390 Ft/db, plusz a postaköltség, ha az ember lánya nem budapesti vagy nem tudja megoldani a személyes átvételt ismerősön keresztül. Húsvétkor volt egy akció, amikor is én megrendeltem a második lemezemet, akkor postával együtt volt 1990 Ft. Számomra ez a második ár reálisabb olyan értelemben, hogy ezt még ki bírom csengetni én is, ha nagyon spórolok, a 2400 plusz posta nekem már nagyon sok. Ennek ellenére megértem, hogy miért ennyi, hiszen nem győzöm hangsúlyozni, egyedi, magyar kézműves termék. Azt azért nagyon sajnálom, hogy a Feathers így valószínűleg nem lesz az enyém, pedig az még nagyon kívánságlistás darab.
 Nyomdázás után közvetlenül

 A termékhez kapcsolódó szolgáltatások is szuperek. Petra Facebook oldalán sokszor fut játék, véleményekre, ötletekre kíváncsi, a Wishes lemez például a legnépszerűbb kívánságmintákat tartalmazza, egyszóval akár közös munkának is tekinthető a - jobb szó híján - rajongók és Petra közvetlen kapcsolata, ami szerintem még nagyobb eszmei értéket ad egy-egy lemeznek. A postázás gyors, ha fennakadás van, Petráék igyekeznek a lehető leggyorsabban és legoptimálisabban rendezni a problémát. A lemezek beszerezhetősége jelenleg a Meskára korlátozódik, de nemsokára lesz webshop is. Ami még szimpatikus, hogy a cég állandóan fejleszteni szeretne, ezért nem zárkózik el az esetleges hibákról szóló észrevételek elől sem. Ez a hozzáállás szerintem az üzleti siker titka, hiszen így tud a minőség fejlődni, ami még több elégedett vásárlót és ez által még sikeresebb eladást tud eredményezni.

Ezeken a képeken mutatom az én első, tesztelésre kapott lemezem majdnem összes mintáját. Összességében azt kell mondjam, egy nagyon jól kitalált, minőségi, jól használható, jól variálható termékről van szó, és mindenkinek csak ajánlani tudom. Minden lemez más és más, a jövőben is izgalmas új minták várhatóak. Én személy szerint örülnék egy kisebb mintákat tartalmazó lemeznek, esetleg egy sorozatos tematikájúnak, de tudjátok, mit? Sosem lehet tudni, milyen új mintákkal rukkol elő Petra, és ez a meglepetés nagyon izgalmas!!! Én pedig menthetetlenül imádom.

Nektek hogy tetszik? 
Van-mér Pet'la lemezetek? Mi a legjobb és a legkevésbé jó tulajdonsága számotokra?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése